Nasza strona korzysta z ciasteczek. Używamy ciasteczek w różnych celach: do zbierania anonimowych statystyk. Używając ciasteczek w wyżej opisany sposób nigdy nie identyfikujemy tożsamości użytkowników na podstawie informacji przechowywanych w ciasteczkach.

Szkoła Podstawowa im. Władysława Broniewskiego w Klęczanach

Klęczany 1a, 33-394 Klęczany Tel: 18 548 04 10 dyr06@spkleczany.chelmiec.pl

Aktualności

„LABORATORIUM PRZYSZŁOŚCI”

„LABORATORIUM PRZYSZŁOŚCI”- CZYLI ROBOTYKA DLA NAJMŁODSZYCH

   W ostatnim czasie w naszej szkole odbyły się zajęcia z robotyki dla najmłodszych poprowadzone przez mgr inż. Marcelinę Kasprzyk. Dzieci z oddziału przedszkolnego jak również z klas 1-3 oraz świetlicy poznały co to znaczy zbudować swojego robota z klocków Lego i samemu go zaprogramować w języku Scratch. Forma prowadzonych zajęć to początek nowoczesnej edukacji STEAM i rządowego programu„ Laboratoria Przyszłości”.

 

 STEAM ( ang. Science, Technology, Engineering, Art and Mathematics) czyli podejścia do uczenia się z wykorzystaniem nauki, technologii, inżynierii, sztuki i matematyki.. Poprzez takie nauczanie kształcimy uczniów zdolnych do działania poprzez doświadczenia, wytrwałych i cierpliwych w rozwiązywaniu problemów, wyciągających i prawidłowo interpretujących wnioski. Nasi uczniowie dzięki temu stają się  ambitni, dynamiczni, otwarci na nowe idee i chętni do współpracy. To uczniowie XXI wieku!

    Zajęcia te rozwijają wyobraźnie, kreatywność. Dzięki nim dzieci mogły zobaczyć zastosowania matematyki, fizyki i chemii w praktyce.   Wykonaliśmy „Pieska Kiki” który rozpoznaje kolory i wydaje różne dźwięki, „Skoczka” który skacze raz do tył, raz do przodu, robi piruety, „ Samochód jaskiniowy” który świeci na różne kolory, „Idealną huśtawkę” która obraca się w prawo i w lewo a do tego jeszcze gra ulubiona muzyka itp.  Silniczki i czujniki-np. ruchu, koloru itp., czujniki żyroskopowe, matryca świetlna które występują w robotach to właśnie fizyka wokół nas. Same klocki LEGO z których składa się robot to nic innego jak terpolimer chemiczny ABS.

    Zajęcia te otworzyły dzieci na wybór  przyszłych zawodów takich jak inżynier, fizyk,  programista czy automatyk itp. To dopiero początek naszego kursu robotyki, który na pewno będzie kontynuowany jeszcze  w klasach młodszych i starszych.